Garantie - Service - Retourneren


Garantie & Service 

Als u een fiets koopt via Opknapper Rijwielhersteler krijgt u, net als bij uw lokale fietsenmaker, uiteraard de volledige fabrieksgarantie. Als u aanspraak wilt maken op deze garantie, dient u contact  op te nemen met onze klantenservice.

Met betrekking tot uw garantie gelden een aantal voorwaarden die u kunt vinden op deze pagina. Wij denken graag met u mee. 

Garantietermijn fietsen

Bij Opknapper Rijwielhersteller krijgt u gewoon de volledige fabrieksgarantie. Dat wil zeggen dat wij de richtlijnen en voorwaarden van de fabrikant volgen en hanteren. Voor een gedetailleerd overzicht van deze richtlijnen en voorwaarden verwijzen wij u graag naar de site van de betreffende fabrikant.

Frame en voorvork 
Bij normale behandeling, normaal gebruik en regulier onderhoud van de fiets, heeft u tot 10 jaar garantie op materiaal- en constructiefouten van het frame en de vaste voorvork. Voor een verende voorvork geldt een garantietermijn van 1 tot 3 jaar. Slijtage valt uiteraard buiten de garantie.

Onderdelen op de fiets
Bij normale behandeling, normaal gebruik en regulier onderhoud geldt een garantietermijn tot 2 jaar op materiaal- en constructiefouten. Op onderdelen die aan slijtage onderhevig zijn, zoals bijvoorbeeld banden, zadel, ketting, kettingbladen, freewheel, achtertandwielen, kabels, pedalen en remblokken, wordt geen garantie gegeven tenzij er sprake is van constructie- en/of materiaalfouten.

Overige producten en accessoires
Opknapper Rijwielhersteller hanteert voor overige producten en accessoires een termijn van 1 jaar. Voor producten waar een garantiebewijs van de fabrikant is bijgeleverd, gelden de bepalingen van de desbetreffende fabrikant.

Voorwaarden

De bovengenoemde bepalingen gelden uitsluitend voor de eerste eigenaar. De fabrikant beoordeelt uiteindelijk of de reparatie onder garantie door Opknapper Rijwielhersteller gedaan kan worden. 

U kunt bij iedere (merk)dealer terecht voor het laten uitvoeren van een reparatie onder garantie. Echter, daar worden nogal eens kosten voor in rekening gebracht. Opknapper Rijwielhersteller l vergoedt deze kosten van derden niet, omdat een officiële (merk)dealer de kosten van de garantie direct door de fabrikant kan laten vergoeden. Alvorens u een reparatie onder garantie elders wilt laten uitvoeren, verzoeken wij u contact op te nemen met onze klantenservice.

Het verschil tussen (regulier) onderhoud en garantie

Iedere (nieuwe) fiets heeft regulier onderhoud nodig en een defect valt dus ook niet per definitie onder de garantie. Het onderhoud kunt u gewoon bij uw lokale fietsenmaker (bij voorkeur een officiële dealer) op eigen kosten, laten uitvoeren. Mocht er dan toch iets aan het licht komen dat onder de garantie valt, dan kunt u uiteraard contact met ons opnemen.

Op welke wijze kunt u aanspraak maken op uw garantie?

Neem contact op met onze klantenservice, zij helpen u graag verder. Doet u dit per e-mail, gelieve dan een foto van het betreffende onderdeel, uw bestelnummer én het framenummer van de fiets mee te sturen. Op deze manier kunnen wij beoordelen of er sprake is van een garantiegeval. Mocht het redelijkerwijs niet mogelijk zijn om het defect te beoordelen zonder dat wij de fiets in 'levende' lijve kunnen aanschouwen, dan zal de fiets bij een van onze servicepunten beoordeeld moeten worden. Uiteraard gaat alles in goed overleg, want wij denken graag met u mee


"U heeft het recht uw bestelling tot 14 dagen na ontvangst zonder opgave van reden te annuleren. U krijgt dan het volledige orderbedrag inclusief verzendkosten gecrediteerd. Enkel de kosten voor retour van u thuis naar de webwinkel zijn voor eigen rekening. Indien u gebruik maakt van uw herroepingsrecht, zal het het product met alle geleverde toebehoren en - indien redelijkerwijze mogelijk - in de originele staat en verpakking aan de ondernemer geretourneerd worden. Om gebruik te maken van dit recht kunt u contact met ons opnemen via info@fietsopknapper.nl. Wij zullen vervolgens het verschuldigde orderbedrag binnen 14 dagen na aanmelding van uw retour terugstorten mits het product reeds in goede order retour ontvangen is.


Service - Retourneren

14 dagen bedenktermijn


Bij fietsopknapper.nl kunt u een artikel ruilen of retourneren als dat binnen 14 dagen na levering aan ons gemeld wordt. Het is uiteraard van belang dat het product compleet is, en in de originele verpakking zit (indien redelijkerwijs mogelijk). Is het product beschadigd of incompleet, zal in overleg met u een redelijke (schade)vergoeding worden ingehouden.

De artikelen moeten na de retourmelding binnen een termijn van uiterlijk 30 dagen terug gezonden worden aan fietsopknapper.nl
Naast de aankoopkosten ontvangt u ook de verzendkosten van de heenzending teruggestort, uitgezonderd deelretouren.
Zodra de retour artikelen ontvangen zijn, wordt het bedrag binnen 10 werkdagen aan u terug betaald.
In de meeste gevallen doen wij de terugbetaling op de dag van ontvangst. In aanvulling op bovenstaande geldt dat indien bij deelretouren het aankoopbedrag onder het gratis verzend bedrag komt, de verzendkosten met de terugbetaling aan u verrekend worden.

Ruilen

Heb je vragen over de mogelijkheid tot ruiling van je product? Neem dan contact op met onze klantenservice.

Stappenplan ruilen en retourneren


Wil je een artikel retourneren? Volg dan onderstaande stappen. Zo kunnen wij je retour zo soepel mogelijk afhandelen.

1. Meld bij onze klantenservice dat je een artikel retour wilt sturen.
2. Stuur het pakket retour.
3. Na ontvangst van je zending, storten wij het aankoopbedrag binnen 7 dagen terug.

Fietsen retour


Maakt u gebruik van uw herroepingsrecht voor een fiets ?
Dan gelden onderstaande voorwaarden :

·         Verzending en verzendkosten zijn voor rekening en risico van de verzender.

·         De fiets moet in ongebruikte staat in originele verpakking terugbezorgd worden op het magazijn adres.

·         Bij schade, of gebruikte staat kan de fiets niet geretourneerd worden.

Hulp nodig?